Sammen – en visuell oversikt over tjenestetilbudet
Sammenkartet
- bedre oversikt over tjenestene og ressursene
- tydeliggjør sammenhengene
- forenkler tilgangen og koordineringen
- bedre beslutningsgrunnlag
- kortere vei til den beste løsningen.
Kartet gir deg oversikt over tjenestene, ressursene og organisasjonen. Kartet er fysisk og konkret, fås i ulike formater og er utformet i materialer av høy kvalitet for hyppig bruk og lang levetid. Kartet kan tilpasses den enkelte organisasjonens behov, og kan også fungere som brosjyre eller plakat til bruk i resepsjoner, venterom, møterom og liknende.
Kartet har QR-koder med lenker som fører dit du ønsker, f.eks. til en annen avdeling, en faglig ressurs, en lokal strategi, en beskrivelse av roller og ansvar, en hjemmeside, en video, til nasjonale retningslinjer, lover og regler. Kartet og portalen systematiserer oppgavene og tjenestene, tydeliggjør sammenhenger, forenkler koordineringen og styrker samhandlingen.
Sammenkartet er en øvingsplattform og et opplæringsverktøy for organisasjonens fagfolk og ledere. Sammen gir både nye og erfarne medarbeidere muligheten til å øve på vanlige utfordringer i organisasjonen.
En oppgavegenerator tildeler kasustilfeller som du skal ta stilling til og situasjoner du skal håndtere. Slik får du trening i å orientere deg tverrfaglig og på tvers av avdelingene, å finne fram til de rette ressursene, og å teste samspillet og samhandlingen i organisasjonen.
Kartet er en oversikt over ressurser og tjenestetilbud i organisasjonen.
QR-kodene fører til nettressurser som gir en oversikt over tjenestetilbud, roller eller mandater i arbeidet med en gitt problemstilling.
Oppgavegeneratoren beskriver tilfeldige kasus som befinner seg under en bestemt tjeneste eller spesifikk instans.
over tjenestetilbudet i organisasjonen, for eksempel i kommunen der du bor.
av fagpersoner for å gi dem bedre oversikt over hvem de kan samarbeide med og hvilke ressurser de kan dra nytte av.
rutiner, prosedyrer og kommunikasjonen mellom ulike tjenester, avdelinger og enheter i organisasjonen. Samt til å drøfte reelle kasus.
til å trene på og simulere tverrfaglig samhandling ved bruk av fiktive kasus.
Den ideelle gruppestørrelsen er 6–7 personer. Det beste er å ha deltakere fra ulike tjenester med ulike roller, perspektiver og faglig bakgrunn. Å ha med en deltaker med brukererfaring er alltid en fordel.
Du trenger en mobiltelefon til å skanne QR-kodene.
Les den tilfeldige oppgavebeskrivelsen høyt for gruppen.
Den som «eier» oppgaven eller kasuset skal sammen med resten av gruppen besvare spørsmålene i oppgaveteksten. Det er viktig at alle bidrar til å løse oppgaven. Målet er at deltakerne skal bli bedre kjent med andre fagpersoner og tjenester i organisasjonen, og å få til gode diskusjoner om hvordan vi jobber og hvilke muligheter vi har.
Beskrivelsene, ressursene og forløpsbeskrivelsene i lenkene (QR-kodene) på Sammenkartet kan gi gode tips og danne utgangspunkt for fruktbare diskusjoner.
Fyll ut kontaktskjemaet, så sender vi fremgangsmåte og et dokument hvor du enkelt kan fylle ut tjenestetilbud o.l. som er aktuelle å bruke i din versjon av Sammenkartet.
De mest brukte formatene er A0, A2, A3 og 50 cm x 70 cm, men ta gjerne kontakt om du trenger kartet i et annet format.
Fra vi mottar utfylt dokument med oversikt over tjenestetilbud o.l., beregn ca. en arbeidsuke for oppsett i layout.
Beregn ca. to arbeidsuker fra kartet er godkjent for produksjon, til du får det levert.
Kostnad vil variere i henhold til antall kart, antall format og eventuelle ekstra illustrasjoner eller andre tilleggstilpasninger. Ikke nøl med å ta kontakt for å få et prisoverslag til ditt prosjekt.
Vi sender Sammenkartet til deg for gjennomsyn og korrektur. Kartet justeres om du oppdager feil, som hovedregel begrenset til to korrekturrunder. Vi sender kartet til produksjon når vi har mottatt godkjenning og bekreftelse på format og antall.